pembuka bicara~

AIDA~ i'll be as d soft meaning of <-- as my family called me!



EID ~ i'll be as my fwenz loved me so much-i know



Wednesday, August 25, 2010

sudah terjawab...

salam.
tadi ade tazkirah melalui corong-corong speaker yang bersepah kat semua lorong-lorong yang ada kat Mahallah Ummu Salamah ni ha.. :)
Its all about "jangan suka memberontak dan membantah"
YE !! agak terasa di situ.... huhu. yelah anak remaja mmg suka memberontak n kalo boleh setiap perkara nk ditanya nyer, tapi mase kat field trip ke Yakult, senyap suda~
ok aku nak tulis ape yang aku denga+ingat. walaupun esok aku akn ade kuiz, xpe oleh kerana takut lupa(aku kuat lupa sekarang) so aku membuat keputusan untuk tulis sekaranggg !
ehmmm... post yyg sebelum ni, cerita saya ttg politik bukan?
masih ingat lagi?


Nabi Muhammad SAW pernah bersabda yang bermaksud:
Sesiapa yang sanggup meninggalkan pertengkaran sedangkan dia adalah dipihak yang salah, Allah akan membina untuknya sebuah rumah di tepi syurga. Dan barang siapa sanggup meninggalkan bertengkar sedangkan dia adalah berada di pihak yang benar, Allah akan membina untuknya sebuah rumah di tempat tinggi di dalam syurga.

itu hadith nabi. perihal membantah, ni sebab pemimpin, kan post sebelum ni ckp pasal ini dan itu. tapi ada juga hadis nabi kata jangan membantah pemimpin itu meskipun dia pmimpin yang fasik, jalankan segala perintah nyer selagi tak bertentangan dgn syarak. same lah yang tak suka n*j*b tuh, nak tak nak kita kena juga hormat dia sebagai pemimpin kita. byk dah dengar cite pasal dia, tapi kita kena ingat semua tu Allah je yang tahu... 

alamak! lupa suda~ pe g ek takpe2 ngantuk suda so need to go now... 
maaf seandainya bicara jariku masih belum menemui ketepatan nya~

No comments:

Post a Comment