pembuka bicara~

AIDA~ i'll be as d soft meaning of <-- as my family called me!



EID ~ i'll be as my fwenz loved me so much-i know



Saturday, August 21, 2010

apa yang kita nak xsemestinya kita dapat !

its okay! itu yang aku suka cakap kalau aku xdapat ape yang aku nak. but macam mana kalau orang itu memang xleh nak terima keadaan yang keadaan tu memang camtu...? aish, its hard to say, lagi2 kalau dia tu kawan baik kita sendiri? how? camne?
this is where the concept of redha should be practice,,,
why?
because redha tu lah penguat jiwa.... selagi kita xterima takdir yang telah disuratkan untuk kita, selagi tu lirik mata tuh xpernah lepas dari melihat benda yang berkaitan.
aku ada seorang kawan, yang sangat2 tabah ! dia kehilangn ibu tercinta tahun lepas.. n now her father nak kawen lagi... dia tak boleh nak terima because her-future-mother-maybe muda sangat.. mcm kakak ! but wait, im not going to kutuk or what so ever, TETAPI i juz want to say that, life is not like the drama that we have seen before.. drama tu kita yang tentukan ending dia macam mane,, tetapi life is decided by ALLAH SWT. Put a pity on her, for her test. But how about our test? are you really ready?? please answer.. silently !
somethinf crossed my mind- kita sudah membuat perjanjian dengan YANG MAHA ESA yang kita sudah setuju untuk menanggung segala apa yang akan kita hadapi di dunia ini bukan? but now, kita x terima? bukan kah kita telah bersetuju ?? fikir-fikir kan.....

ON THE OTHER HAND...
its all about politics, i've followed this one blog. according to his blog, he said pemimpin2 negara kita ni semua ajen yahudi... sejauh mane kita leh percaya???
but i juz take the prinsip of sekadar membaca.. sebab kalau kita percaya, kita dikira menuduh..
IA ! memang kita kata kita kata n*j*b itu, n*j*b ini, tetapi ade bukti?
IA ! bila kita tanya, mane tahu? dr pembacaan....
Boleh tak nak tanya? dr mane sumber tu?
Bukan ke kalau kita percaya bulat2, tanpa bukti, kita akna dikira menfitnah?


okeh... konklusinya... mari kita sama beristighfar sebab mungkin ada yang telah terlanjur kata....
TETAPI make sure lepas ini kita tidak akan mengulangi perkara yang sama.. Insya Allah...


ON THE LEG pula... hehe~
mggu ini terlalu preasure !!! but in bulan Allah yang mulia ini, semuanya seakan mudah.... kalu tgk betul2, mase malam, lepas isyak je mmg xkan belajar sebab pergi terawih... macam xsempat kan? ye lah, abes pukul 10, lagi berapa jam sangat lah ek.... tetapi, semuanya tenang, kerja pun mudah jer.. =)
RAMADHAN AL-MUBARAK~

No comments:

Post a Comment